Segla med skolskeppet Westkust

Talare:

Organisatörer:
  • Thorleif Josefsson

Orust Rotary Klubb arrangerar en heldag på havet för rotarianer!

Det finns flera skäl till inbjudan:

1. Det är intressant och roligt att lära känna rotarianer från andra klubbar. Mycket givande samtal kan förväntas.

2. Vi erbjuder en härlig dag full med naturupplevelser och aktiviteter vilken avslutas med en gemensam middag ombord.

3. Orust RK har satt upp stipendier för ungdomar med särskilda behov att utveckla sin kamratkrets. Stipendiater får möjlighet att vara med ombord under en veckas seglingsskola tillsammans med jämnåriga. Överskottet från denna rotarysegling går oavkortat till dessa stipendier.

4. Arrangemanget stöttar också skolskeppet Westkust vilket drivs helt ideellt av en förening där det krävs mycket arbete och pengar varje år för dess drift och underhåll. Westkust är inte bara ett skolfartyg, det representerar också ett kulturarv som behöver vidmakthållas.

Anhöriga och vänner är också mycket välkomna!

Pris: inkl. förmiddagsfika, lunch, eftermiddagsfika samt middag: 1 250 kr/person. Vin och öl finns till försäljning.

Köp biljetter  >>

Vid eventuell avanmälan senast den 21/8 får man pengarna tillbaka. Bokningssystemet genomför dock återbetalning först efter den 26/8. Vid svårigheter med anmälan kontakta gärna Thorleif Josefsson eller 070-826 85 51.

OBS vid upprepade anmälningar kan en viss mailadress endast användas en gång. (En begränsning i bokningssystemet)

Segla med skolskeppet Westkust

Detaljerad information:

T/S Westkust:

Westkust är Bohusläns största skolskepp, en nittioårig skönhet med gott om plats för både fest och aktiviteter. Vi kan ta upp till 75 passagerare. Hemmahamn är idylliska Edshultshall på västra Orust och det är också där vi utgår och landar på kvällen.

Läs mer om Westkust >>

Datum, tid och plats:

• Samling den 26/8 kl. 09.00.
  • Avgång kl. 09.30. Man parkerar gratis längs stora vägen söder om samhället.
  • Tillbaka i Edshultshall ungefär kl. 16.00.
  • Middag serveras ombord ungefär kl. 17:00.

Seglingsrutt:

Vi seglar dit skepparen och vindarna för oss och gör ett strandhugg vid någon mysig hamn. Det kan bli Käringön, Marstrand, Gullholmen eller kanske Smögen. Under dagen överraskas vi av olika förslag till roliga och lärorika aktiviteter. Ett bra sätt att lära känna varandra. Ta gärna med kläder efter väderutsikter. Flytvästar finns ombord till alla för eventuell nödsituation.

Kontaktpersoner för frågor:

President Jan-Sture Magnusson, 070-528 12 83